wz

Škoda 450

   Fotogalerie  Technická data

   Vůz vznikl na základě podnětu vzešlého na londýnském autosalonu v roce 1955, kde zahraniční výrobci vystavovali sportovní vozidla, a začalo se ukazovat, že takový vůz schází ve škodovácké nabídce. Vzhledem k tomu, že se nedal předpokládat velký odbyt na našem trhu, bylo rozhodnuto, že nový vůz bude plně odpovídat již vyráběnému typu 440. Prototyp vystavený v Brně v roce 1956 to také jasně dokazoval, neboť se v podstatě jednalo o vůz 440 s uříznutou střechou. Kritika směřoval především k estetické stránce věci, takže pro pozdější provedení byla navržena řada odlišných karosářských dílů pro záď vozu. Motor byl použit z typu 440, změnou kompresního poměru a rozvodů se dosáhlo zvýšení výkonu. Standardně byly montovány dva karburátory, když se předchozí montáž jednoho dvojitého ukázala jako nepříliš vyhovující. Definitivní prototyp byl předveden na III. výstavě československého strojírenství v Brně v roce 1958 a jeho výroba začala v roce 1959, což znamenalo, že byl vyráběn pouze jeden rok, s ohledem na velkou modernizaci, kterou v roce 1959 prošel základní typ 440 a oba odvozené 445 a 450.